Doamnă Ministru

Bună ziua, sau bună seara, știu că nu va ajunge până la dumneavoastră mica mea scrisoare, drumu-i lung și prioritățile sunt altele,dar eu ca un om educat,trecut de 30 ani, nu pot să nu vă spun un mare mulțumesc pentru aportul adus sociețății și elevilor în special.

Vă mulțumesc din suflet că anul acesta pe lângă faptul că mi-ați primit copilul la școală, mi-ați oferit șansa unică, mie și mamei mele să devenim eleve. Noi suntem în clasa I, și  “noi” nu reprezintă doar o formulare generală, eu deja am înțeles, primul an la școală nu e de glumă, iar eu deja mă tem să nu cumva să trec vre-o temă nouă cu vederea, căci nu voi ști nici în ruptul capului cum să-mi ajut copilul.

Doamnă Ministru, eu chiar vroiam să vă întreb, dumneavoastră ați deschis vre-o dată un manual de clasa I? dacă nu ați făcut-o, vă rog din suflet să cumpărați valeriană și validol, în primul rând să vă așezați comod, după care să o luați pagină cu pagină, căci  nu dă Doamne deschideți cartea pe la mijloc…aveți riscul să faceți atac de cord. Eu de exemplu și după trei luni, în care logic ar fi tebuit să mă deprind, mă tem să mă uit ce temă urmează, iar uneori când copilul îmi pune o întrebare,  mă consult mai întâi cu mama, după care cu soțul, cu prietenii și tot așa până dau un search pe internet, căci sunt atâtea variante de răspuns, încât nu doar un copil de 7 ani, dar nenea Google  se blochează și leașină. Și ca să nu ziceți că scriu aiureli: Dumneavoastră știți ce înseamnă nădragi? Sigur…ițari și aici a început aventura, de la ițari am ajuns la  izmene, de la izmene, la pantaloni, care nu sunt pantaloni, caci sunt din cânepă și sunt albi și tot așa până când  Sanda a constatat că iedul era îmbrăcat într-o pereche de pantaloni de mire, împletiți dintr-o iarbă, care putrezește sub o piatră în iaz.

nadragi

Eu nici până acum nu am înțeles acest exercițiu (desenul 2) e 2-1/ 1-1/ 1+1/ sau 2+0, nu de alta,dar fiecare membru al familiei și-a ales câte o variantă…pe cea corectă noi încă o căutăm, poate la un moment dat ne luminează și pe noi Dumnezeu, căci experiența nu mă ajută la nimic.

cuburi

Dumneavoastră cum credeți, bobocii vin sau pleacă, de această concluzie depinde rezultatul acestui exercițiu și noi încă suntem la dubii, copilul îmi spune că vin, eu cred că pleacă, bunica în genere e de părerea că unul vine altul pleacă, poate dumneavoastră aveți altă părere?

ratele

Ați putea să-mi spuneți ce cuvânt putem să facem din aceste litere încrucișate, aici pot să vă ajut…este Liliac, simplu, nu!  mai ales pentru clasa I. Nu e nici, mac, nici rac, nici tac, este Liliac, noi am plâns, am asociat, am făcut scheme până am ajuns la această concluzie și poate aș crede că fata e grea de cap, dar vreau să vă spun că nici eu nu m-am prins din prima.

litere-taiate

După ce am citit această poezie, credeam că e o glumă proastă a autorului, noi am învățat-o două ore…eu nu am memorat-o, Sanda a uitat-o, doamna Ministru, eu știu că au trecut ceva ani, dar dumneavoastră întâmplător nu vă amintiți, ce poezii ați învîțat în primele zile de școală, eu din câte țin minte erau strofe scurte, ușoare și nu îmi amintesc să fi avut în carte frământări de limbă cu arhaisme?!

ana-si-albina

Eu știu că e greu și grijile sunt multe, dar vă rog din suflet, explicații unei mame proaste, care vrea să treacă de clasa întâi cu succes, de ce un copil conform curriculei, în prima săptămână de școală trebuie să facă schema propoziției, schema propoziției pe cuvinte, a cuvintelor pe silabe si a silabelor pe vocale și consoane, după care…Bingo, învață…. literele?!

scema-propozitiei-c

Dumneavoastră știți că deja în clasa I se învață, termen, termen…sumă, descăzut, scăzător și diferență. Cum credeți Sanda mea conștientizează ceea ce trebuie să bage în cap?! Și știți care e  norocul nostru?! Noi  am ales  un pedagog foarte bun, care îmi explică și mie atunci când întreb și Sandei de cinci ori dacă e nevoie, vine acasă mai repetă o dată cu bunica, după care mă joc și eu cu ea …dar oare ce înțeleg copii atunci când  învățătoarea țipă, bunica e la țară, iar mama la serviciu?!

termen-descazut-sc

Acum eu sincer chiar vreau să vă spun un secret, (dacă printr-o mare minune mica mea scrisoare va ajunge la dumneavoastră), când noi am așteptat reforma în domeniul educației, păi noi nu am cerut ecuații în clasa I, noi am sperat că veți scoate sinus și cosinus, (eu cred că nici un ministru nu a utilizat acești termeni în timpul activității sale, darămite un psiholog, actor sau lingvist și nici un matematician, inginer sau scriitor, nu s-a gândit dacă a scris o propoziție completivă directă sau indirectă.)

Deci doamnă Ministru, eu știu dumneavoastră încercați să educați genii, însă eu vă sfătui, renunțați la idee, pentru că ne tâmpiți copiii, și dacă ați fi o mămă din Germania care ar cere similar de la propiul său odor, atunci ați avea mari probleme cu Justiția, noi deja nu mai avem nici o șansă să învățăm ceea ce conștientizăm, eu vă rog pentru generațiile care vin, între timp mă pregătesc conștiincios de lecții, mi-am luat și cărți suplimentare, nu știu dacă la sfârșit de an voi lua coroniță, dar sper din suflet să primesc cel puțin culoare de trecere și să mai am curaj să trec în clasa a doua.

Va pup în suflet, în inimă și-n gând… Fabricat Acasă!

 

Comentează